Friday 3 January 2014

Strok & Vivix


Tahukah anda Strok adalah punca kematian ketiga terbesr di Malaysia.Ia dianggap sebab utama kehilangan upaya yang teruk, dan setiap tahun, dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. 
Strok terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu.Otak merupakan pusat saraf tubuh yang mengawal setiap apa kita lakukn atau fikirkan,serta mengawal fungsi-fungsi automatic seperti pernafasan.

Otak memerlukan bekalan darah berterusan yang membawa oksigen dan nutrien penting untuk berfungsi.Jika saluran darah di dalam otak pecah atau tersumbat,bekalan darah akan terhenti dan sel-sel otak akan kekurangan oksigen dan nutrien.Anda mengalami Strok apabila bahagian otak itu mula mati dan ia akan menjejaskan deria-deria anda.

Terdapat 2 jenis Strok iaitu Strok Iskemia,terjadi apabila gumpalan darah menghalang arteri yang pergi ke otak & menggangu bekalan darah.Strok  kedua iaitu Strok Berdarah di mana saluran darah di dalam atau di sekeliling otak pecah, menyebabkan pendarahan. Penyakit darah tinggi yang lama dan tidak dirawat menyebabkan tekanan pada dinding arteri, menambahkan risiko ia pecah atau berdarah.

Siapakah yang berisiko?
  • Mereka yang mempunyai Tekanan Darah Tinggi (Hipertensi)
  • Diet yang mengandungi garam tinggi & makanan berlemak.
  • Mereka yang menghidap kencing manis mengalami lebih kemungkinan mengalami tekanan darah tinggi.
  • Jenis degupan jantung tidak teratur meninggikan risiko pembentukan gumpalan darah di dalam jantung. 
  • Perokok & tabiat minum (alkohol),dikaitkan dengan tekanan darah yang lebih tinggi.
Risiko strok boleh dikurangkan dengan mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam,pemakanan seimbang & elakkan stress.

Bagaiman Vivix Shaklee dapat membantu?

Vivix mengandungi campuran unik botani Anggur Muscadine,Polygonum Cuspidatum,Elderberi Eropah & Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.Anggur Muscadine yang mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi,satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser,anti-virus dan anti-bakteria.
Manakala Elderberi tidak hanya kaya dengan antioksidan,tetapi juga vitamin A,B dan C yang mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk Strok dan serangan sakit jantung.

Apakah Vivix?

·  Memperbaiki DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
·  Memperbaiki tenaga sel. Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.
·  Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan
 



*Vivix tidak boleh diambil oleh ibu yang menyusukan anak dan ibu mengandung.

 These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

==Untuk maklumat lanjut,hubungi saya Didie :
Email : didiesh33@gmail.com
H/P No.: 012-6227811
ID Shaklee : 890071
Fanpage : https://www.facebook.com/myvitaminstore


No comments:

Post a Comment