Saturday 18 October 2014

Carotomax



CarotoMax mengandungi 6 varieti karotena,diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut,tomato,biji anggur,brokoli,marigold,epal,kentang,minyak sawit dll. Ahli Nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena didalam darah,seterusnya memelihara kesihatan penglihatan,kesihatan kulit dan mencegah kanser.


Manfaat Utama :-
  • Lebih selamat dari Vitamin A - penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A.Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932,satu prekursor vitamin A dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
  • Mempertingkatkan penglihatan - Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan didalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia(rabun malam),rabun dekat,presbyopic,astigmatism,xerophthalmia(mata kering),kelesuan mata,glaucoma,katarak,floaters,eye bags dan gegelung hitam dimata.
  • Meredakan penyakit kulit - pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis,senile plaque,kulit kering,kulit gugur,jerawat dan akne.Penggunaan luaran untuk merawat pustule,scabies,akne,ulser kulit.
  • Melindungi Epithelial - Ia memelihara lapisan luar kornea,rongga oral,usu,perut,paru-paru,bronkus,pundi kencing,ovari semasa disintegrasi tisu,merawat ulser saluran usus.
  • Melawan kanser dan oksidasi - Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun,melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.Ini akan mengurangkan risiko kanser,terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menghalang infeksi - Merangsang enzim membunuh kuman,menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru:batuk,hepatitis,asthma,flu dan selsema.
  • Menggalakkan perkembangan normal dan sihat-Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja,menguatkan tulang,melindungi rambut,kulit,membran mukosa,gigi sihat,gusi dan sistem reproduksi.Juga penghasilan sperma yang sihat.

=== Untuk maklumat lanjut,hubungi saya Didie :
Email : didiesh33@gmail.com
H/P No. : 012-6227811
ID Shaklee : 890071
Fanpage : https://www.facebook.com/myvitaminstore

No comments:

Post a Comment